lørdag 20. august 2011

Endelig! Oldemorruteteppe!

Eller farmorlappeteppe, eller mormor ... What ever. Jeg er endelig ferdig! Mitt første hekleprosjekt, påstartet for omtrent fem år siden. Tre hundre lapper, godt over 100 timers hekling, nok ullgarn til å kle en medium saueflokk. I tillegg veier det sikkert tredve kilo. Lærdom: Større heklepinne neste gang, med det sagt er det mer enn bra nok. Det synes også katta, obviously!

Her er herligheten! Alt strikket i billigbillig østlandsgarn i hundre prosent ull fra Nille:











14 kommentarer:

  1. Wow! Skikkelig imponert :-) Og det er sikkert sånn tungt som legger seg godt rundt kroppen... Deilig til vinteren tenker jeg :-)

    SvarSlett
  2. Åh, takk for det! :)
    Ja, det er veldig varmt og deilig (det kan jeg skrive under på, der jeg satt og heklet lappene sammen midt i juli!). Jeg skal sogar vaske det i milo og balsam, så blir det skikkelig mykt også!

    SvarSlett
  3. Åh, det er skikkelig fint og fargerikt, altså! Blir glad av å se på det :-) Bosniatøflene er også spreke!

    SvarSlett
  4. You're welcome! Har fått ordnet meg feed reader og lagt til bloggen din, derav den litt sene kommentaren ;) Du får slenge inn noe nytt snart, da! :D

    SvarSlett
  5. You think? Så det er ikke høy nok frekvens i bloggen min, altså? Hoho. Du har helt rett, jeg sitter her med en haug materiale og null tiltak, men det kommer, det kommer.
    What is feed reader?

    SvarSlett
  6. Det er jeg ikke teknisk god nok (eller våken nok for den saks skyld :p) til å forklare, egentlig ...

    Men det er en slags oppdateringstjeneste for sider man velger å legge til, slik at man får opp de nyeste oppdateringene uten å måtte gå innom alle de aktuelle sidene. Do forstå, ja?

    SvarSlett
  7. Braaaa! :-D Og nå har jeg også lagt til epostvarsling på kommentarer, så jeg så din med en gang. Avvanserte greier, du!

    (Men klokka på bloggen din er litt rar, for klokka er da vitterlig ikke 13.45 nå? Det er i alle fall mørkt ute ... hm.)

    SvarSlett
  8. Det har jeg alt! Men kun på min egen blogg. Vittig nok får jeg varsler også når jeg selv legger inn kommentarer, selv om bloggen er knytta opp til google-kontoen, så som eposten min er ... Virker en smule overflødig.

    Klokka på bloggen er helt riktig, jeg har bare i egenskap av mine superkrefter rotert jorda ekstra fort, sånn at det er natt selv om det egentlig er tidlig på ettermiddagen. Muhahaha!

    Neida. Jeg aner ikke hva som skjer med den klokka, men den er sikkert rundt to et eller annet sted i verden.

    SvarSlett
  9. Ja, det var litt ironisk ment med avvansert. Føler meg bare littegrann sinke på denne verdensveven!

    Jepp, klokka er sånn ca tre minutter på to på Stillehavskysten, USA! (Og Canada, muligens)

    SvarSlett
  10. Faktisk helt spot on på stillehavet! Hvorfor den innstillinga var default vet fåglarna, men nå er den justert!
    Jeg tror jeg må ha vært veldig resignert, for jeg har bare observert det, og stille godtatt at det er sånn det er ... ;-)

    SvarSlett
  11. Hehe, jeg visste det fordi jeg bl a leser en blogg som har tilhold der! Så akkurat den tidsforskjellen har jeg rede på. Kult at du fikk ordna det, da! :-)

    SvarSlett