tirsdag 28. april 2009

Rutene i mitt hjerte

Farmorlapper eller bestemorruter eller grannysquares eller oldemor og fandens firkanter.
Jeg har uansett hatt lyst på et sånt teppe så lenge jeg kan erindre.
Finnes det noen i min generasjon som ikke har fått bredt dette om seg av en bestemor? Det er liksom en slags unisonitet i minnebanken blant de fleste jeg kjenner.
Det har tatt en evighet så langt, men jeg er nesten halvveis. Det er monteringa som suger, sier mamma.















Ca 150 lapper. Gang det med omtrent 17 minutter per stykk, så har jeg vel hekla i to døgn sammenhengende.
Det du. Fascinerende, gitt!
















4 kommentarer:

  1. Disse er så gøy å hekle!

    Perfekt tidsfordriv en kveld foran tv eller ute i sola...
    Små lapper, som kan bli et stort produkt..
    Me like!!

    SvarSlett
  2. Jeg bestiller gjerne et teppe!
    Hvor mye vil du ha?

    SvarSlett
  3. Fine lappar blir fint teppe!! :-D

    Eg <3 det teppet som mi gamle Tante laga til meg for mange herrens år sida. Skulle ønske eg var flink nok til å klare å reparere det som har blitt slitt på det, men strikking og hekling er ikkje heilt min ting :-(

    SvarSlett